Давно хотел разместить на нашем форуме немного инфы про эту неплохую, но, увы, не столь популярную игру. Весьма не заслуженно, как мне кажется. В общем, хоть она сейчас все еще на стадии беты, выглядит уже вполне неплохо, как графически, так и с физикой и фидбеком все норм, а какой замечательный тут звук... Но есть и проблемы конечно, но знатоки их и сами знаю, так что не буду про них тут писать особо много сейчас.
Лучше расскажу о последних новостях и грядущем обновлении для игры, которое сделает ее значительно красивее. Кто не в курсе, то сообщу, что разрабы планируют доработать режим повторов в игре, может исправят проблемы с повторами в начале гонок, и главное, сделают их красивее благодаря эффекты грубина поля или depth field. Вот немного сринов разработчиков, чтобы не быть голословным и оценить картинку:
Вообще они еще добавят свободную камеру, чтобы можно было снять скриншот с любого ракурса. С помощью эффекта Depth Field может менять резкость, размытие заднего плана и проч.
Также, разрабы лицензировали много новых тачек, которые скоро можно будет купить, среди них:
BMW M6 GT3Callaway
Corvette C7 GT3-R
WTCC 2016 feat. Volvo S60 Polestar TC1
Audi TT RS VLN
Audi R8 LMS (2016)
McLaren 650S GT3
BMW M235i Racing
Mercedes-AMG GT3
KTM X-Bow RR
Трасса - Silverstone
Чемпионат - Audi Sport TT Cup 2016
В общем много чего.
И самая интересная новость - СТУДИЯ SimBin возрождается!!! Да-да, у них даже офф сайт поставили на "перезагрузку", так сказать. Что-то будет. Возможно проект GTR3 все еще в силе! Либо они наконец доделают РейсРум до полноценной версии, кто знает...
Возможно проект GTR3 все еще в силе! Либо они наконец доделают РейсРум до полноценной версии, кто знает..
Конечно свежо придание - да верится с трудом. И рфактор 2 пилят и гтр 3 и всё остальное, но так с 2006 года кроме гтр 2 и айресинга ничего действительно стоящего, захватывающего не сделали и не сделают, т.к. на первом месте у сегодняшних разрабов в кратчайшие сроки срубить бобла, особо не заморачиваясь, а лучше ещё на стадии "доводки до ума". iRacing действительно стоящий проект и чисто моё мнение если б не последние события в мире мы бы давно всем скопом гоняли там, а у всех остальных разработчиков жалкое подобие или подкос под него. Конечно сейчас Лёха скажет что его проджект и ему подобные устраивают...или мы постарели просто и нас уже ничем не удивишь, что б заново загорется гонками, как это было с GTR 2...
Каждый день надо прожить как последний...ибо оно когда-нибудь так и будет...
Анжрюха. То что мы постарели - это факт. Огонек уже не тот. Но... Нынче времена другие. Нынче ценится нето, что игра собирала вокруг себя друзей, а не просто людей умеющих педальки давить и руль крутить. Вроде бы симы есть, но они без души. Вот все так же как и в автопроме. Тачки новые крутые и это факт. Но когда подходишь к какой-нибудь классике в идеальном состоянии, то внутри становится теплее. На счет Иресинга - согласен. На данный момент э то недостежимая высота для всех симов. Несмотря на его косяки. Они нашли свой путь и круто его развили. Я уже 2 года в нем не гонял, и когда увидел то, как игра изменилась был приятно удивлен. Там реально круто.
А рейс Рум, классная и приятная игра, чем то напоминающая ГТР2. Некий упрощенный ее вариант. Кстати звуки там реально очень хороши. Особенно классно они проработали трасмиссию.
Ну знаете, РейсРум вроде как бы и полноценная игра, куча контента, серии и прочее, но всегда такое чувство, что она не полная, недоделанная, что в принципе так и есть в конце концов. Поэтому какие-то просчеты я всегда списываю на это и надеюсь, что они скоро все исправят, добавят и наконец выпустят версию 1.0
Вот, решил покатать чемп в РейсРуме на старом DTM 1992 года, на Мерседесе. Народу не много, но надеюсь подкаттят, если кто хочет покатать, то давайте со мной:
Вот, решил покатать чемп в РейсРуме на старом DTM 1992 года, на Мерседесе. Народу не много, но надеюсь подкаттят, если кто хочет покатать, то давайте со мной:
Симпатично выглядит да и контент я смотрю там интересный. Как то год назад пробовал погонять в Рейсрум но на моём ветхом компе он тормозил клинически, пришлось снести. Сейчас нашёл пристанище в Automobiliste от Reiza Studio. Единственный современный сим который худо-бедно тянет на на моих дровах на минималке.
Наконец вышло грандиозное обновление игры на 6 с лишним гигов. Вот вкраце о чем оно:
Игра:
Добавлен новый контент для будущих релизов и соревнований.
Unified Experiences and moved some of the experience specific settings to R3E.
Added “Depth of Field” visual effect. Active in TV cameras, Hood camera, Action cameras and Free Camera. CTRL-M enables a simple UI to adjust the blurring effects and focus position.
Shared Memory API overhaul, added various additional data and potential for backward compatibility starting this patch.
Added support for SimXperience Accuforce steering wheel.
Extended freedom of movement for the freecam and added two modes for it: “Attached to the car position and its rotation” and “Attached to the car position only”. Pressing the key bound to free cam will cyclethrough the three modes.
When under a slow-down penalty, collisions with the car are disabled.
When under a slow-down penalty, the amount of speed the player is still allowed to carry has been increased, but keep in mind you will be giving back any time gained at a slower rate by driving faster.
Fixed an issue where the ghost car was producing audio while waiting for the player’s car at the S/F line.
Fixed so compact data display shows fuel in gallons if mph/imperial units are selected.
Fixed replays missing the first 60 seconds of a race by pausing replay recording during garage phase.
Re-enabled hud during garage phase while waiting on the grid.
Changed position bar so it doesn’t display information during garage phase.
Fixed the issue where you would get disqualified immediately after the lights in hillclimb tracks.
Fixed using arrow keys for increase/decrease in pit menu going through settings very fast.
Fixed a crash that was occurring when leaving a Hillclimb session after finishing a run.
Fixed rear lights flashing when pressing the headlights button
Ensured that certain reset commands are sent to DirectInput devices when effects are disabled.
Changed “off” steerForceVibe period to be 2000000.
Increased maximum execution time for all communications from 30 seconds to a minute or higher.
Disabled FFB when reaching the spring based lock if it's active.
Cleaned up the ffb code a bit while fixing the above issue. Removed mimic code and made sure all ffb effects are turned off during AI control.
Fixed game crashing while navigating in the portal while in a competition session.
Fixed an issue with damage when downshifting without clutch.
Disabled foreground window lock when playing fullscreen.
Disabled game minimizing when losing focus.
Fixed game crashing/freezing when pressing pit request button while no audio device is connected.
Changed throttle pedal zero magnitude and vibe slope default values to 0.
Multiplayer:
Added 2 race format and reversed grids.
The netcode is now IPv6 compatible.
Removed some unused functions from netcode that were somehow triggering crashes for some players.
Potentially fixed an issue where cars not within Peer to Peer range would become invisible.
We now allow duplicate server names to avoid admins not being able to access their settings if a condition such as their IP changes. (Also means we no longer have to remove their names from the associated serverlist manually).
Added so the associated server list clears names that have been inactive for 30 days.
Removed the gridwalk camera phase since it’s irrelevant with the introduction of garage phase.
Fixed issue with xinput controllers ending up in an unusable state after disconnect/reconnect/usb port switch etc.
Fixed issue with opponent cars briefly disappearing during starting light phase.
Sounds, Cameras, Physics, AI:
Significant AI logic improvements.
Added punctures to the tire model. Past the lowest possible wear value, tires have a chance to puncture.
It is now impossible to disable autoclutch aid on sequential gearbox’d cars.
DRS effects on the aerodynamics of the car have been reworked
DRS allowance is now 3 activations per lap with a gap detection of 1 second at the S/F line.
Push 2 Pass is now disabled in qualifying and competitions to comply with the changes made in 2016 to the Audi Sport TT Cup official rules and regulations.
Downshifting without clutch on a H-Pattern gearbox now properly damages the gearbox.
BMW 635 : Interior cockpit texture update
BMW M1 Procar : Better standing starts for AI, made AI less easily roll up on curbs.
DTM : DRS adjustment to previous seasons so they also benefit from DRS aerodynamics improvements.
DTM 1992 : Removed Traction Control ranges
Ford Mustang GTO : Coast revs sounds adjustments in cockpit.
Formula cars : New internal gearshifts sounds (except the Junior which is H-pattern)
Silhouette class cars now have new action cameras
WTCC 2015 : AI optimizations for new code
Hockenheim : AI optimizations for new code
Indianapolis : New sets of TV cameras (reminder : use End key to cycle through them)
Laguna Seca : New sets of TV cameras
Lausitzring : New sets of TV cameras
Macau : AI optimization for new code. Hairpin is a no-overtake zone (for AI only for now, until we have a flag system for players)
Monza : New sets of TV cameras
Moscow : AI Optimizations for new code on the FIM layout
Norisring : New sets of TV cameras, AI optimizations for new code
Paul Ricard : AI optimizations for new code, tweaks to cut corridors
Portimao : New sets of TV cameras, AI optimizations for new code
Slovakiaring : Sector gates are now matching the real track
Sonoma Raceway : AI Optimizations for new code
Spa-Francorchamps : Runoff tarmac areas now properly have lowered grip, fixed faulty cut rules near the pit exit on Combined and Classic layouts
Zandvoort : AI optimizations for new code
Art:
LOD system improvements on many cars
Adjustment of distances for the fog effects for smoother transitions on zoomed cameras
DTM tracks have received their 2016 season advertisement dressing as well as various bug fixes
Audi TT cup : adjustment to the invisible collision box of the car, size adjustment of the drop shadow area under the car.
BMW 635 : Fixed a hole in the engine bay when the front of the car is damaged
Chevrolet Camaro GT3 : Fixed a slight blurb of paint on the trunk of livery #16
Mercedes SLS GT3 : Fixed an issue with the visual damage on the hood, fixed a few issues on various liveries
Volvo 240T : Interior textures update
Hockenheim : Updates of the 3D curbs, various bug fixes
Hungaroring : Updates of the 3D curbs, various bug fixes
Oschersleben : Updates of the 3D curbs, slight tweaks to camber and elevation in certain areas, reduced some nasty bumps on the track surface.
Macau : Resurfaced the track to be less bumpy, various bug fixes
Monza : Visual tweaks
Nuerburgring : Distance markers for the chicane are now visible, various bug fixes.
Spa-Francorchamps : Fixed various bugs, added one advertisement location at La Source.
Zandvoort : Made the exit curb at turn 4 (Hugenholtzbocht) 20 meters longer.
Portal & Backend
Revamped Portal Store with new theme and new structure.
Fixed some issues with certain special characters causing issues in initial username on new accounts.
GidrogeN, почти страйк на старте выбил Лёх покатал я немного... ну да ты прав - это ближе всего к GTR2, а в чём то и намного впереди. Только я вот с настройкой руля до конца не разобрался, уж очень он тяжелый у меня. Печалька что русского языка нет и контент дороговат. Чувствую пока дождусь скидок новый сим выйдет.
Каждый день надо прожить как последний...ибо оно когда-нибудь так и будет...
ЗАшел есгодня, Решил прикупить чуток. Ептить моптить. Они шибанулись что ли. Чтобы все купить выйдет куева хуча денег. Леха. Ты где катаешься. Витинисиси? Уж их могу купить. За проджект карс пришли бабки.
ЗАшел есгодня, Решил прикупить чуток. Ептить моптить. Они шибанулись что ли. Чтобы все купить выйдет куева хуча денег. Леха. Ты где катаешься. Витинисиси? Уж их могу купить. За проджект карс пришли бабки.
25-01-2017 Что нового (обобщение): - Первая часть поддержки VR - Дивизионы таблицы лидеров. - Переделка лобби мультиплеера. - Ручные питстопы на сложности Geat Real. - Стресс фактор AI. - Все сезоны DTM - обновлена физика. - Добавлены трассы Сильверстоун и Стоув.
Game: - Added a first pass of support for OpenVR. Read more about it HERE [forum.sector3studios.com] . - Fixed an issue where turning the virtual wheel in vehicle settings on/off would not apply in game until session restart. - Tweaks to Memory usage of Instant Replays and changed so instant replays always request 300 seconds length. Memfiles are now written to disk when becoming too large. - Player is now allowed to pit in non race sessions (to practice pitstops, change tires, refuel…). Before, the player would automatically be brought to garage menu after entering pitlane. - Fixed issue with timing on single lap layouts (ie Nordschleife Tourist) when starting from garage in non race sessions. - Fixed issue with best individual sector times being calculated incorrectly. - Fixed a case where enabling Manual Depth of Field mode wouldn’t always lock the focus plane on the currently selected car - Fixed AI pitting in last lap on certain occasions by adding precision to calculations for refuelling. - Fixed incorrect stance for certain cars, fixed this for replays as well now. - Updated the Fanatec SDK to version 2.2 - Added support for Fanatec CSL and added a default profile. - Moved the message area used for displaying current camera, chat messages etc. down a bit so they don't overlap with the text field that displays which leaderboard division the player is in. - Fixed issue with mouse steering resetting to zero position when looking left/right in cockpit & hood cams. - Fixed an issue with race position overlay sometimes missing entries if they get processed in the wrong order. - Fixed an issue where player would see pit lane speed window when off track on certain areas. - Fixed an issue in timing screen where multiple entries of the same driver would appear. - Minor tweaks and fixes to protocol that communicates to backend and web to support the additional data in the MP browser. - Fixed DQ on late penalties being treated as it was ON when it was OFF. - The Pit menu and Pit In Now overlays should now be hidden when restarting a non race session. - Fixed an issue where cars could remain ghosted after receiving a slow-down penalty - Fixed a crash occuring when game attempted to save pit presets on certain occasions. - Fixed a rendering issue with cars that would occur when changing visual preset from low to custom and changing shadows from off to lowest.
Multiplayer: - Fixed issue with the dedicated server writing a backend log file in the wrong folder when too many liveries were allowed on the server. - Fixed an issue in timing screen where multiple entries of the same driver would appear.
Sounds, Cameras, Physics & AI: - Introduced “Stress factor” for AI. AI’s can now be pushed into making mistakes when under pressure. Likelihood of those mistakes increases from being chased and from collisions. - Improved AI awareness of opponents on their sides. - When two AI’s are side by side reaching a braking point, one will brake 3% earlier and the other 2% later, depending on longitudinal position and relative speeds - Increased awareness for AI when under blue flag and upon leaving pitlane for incoming traffic - Punctures : occurrence of tire punctures are now tied to wheel rotation speed rather than vehicle speed. - Reduced the bouncing of certain cars upon spawning in their garage location. - Fixed a case that would cause 4WD cars to run with differentials wide open - Fixed a case where DRS could disengage when driving over bumps - Audi TT Cup and TT RS VLN : Added rear downforce to AI cars to keep them more stable in high speed weight transfers where they are often caught losing control. Tweaked AI versus players collisions to be more fair to the player - DTM : Ported 2016 physics and sounds to all past seasons of the DTM. - GTR 3 : AI update, Improved standing starts for all cars, AI versus player collisions tweak to be more fair to the player - Mercedes C63 DTM 2016 : Fixed the noisy suspensions and increased engine volume - Raceroom FR3 : updated sounds - RedBull Ring GP : Cut rules update for more strict rules
Art: - Chang: Adjusted IBL to match the new light setting - Zandvoort : fixed missing terrain, fixed missing generics, fixed terrain normals, redone sets for generics/audience, swapped 2d audience with latest models, fixed underpass shadow on track - Alpina B6 : Fixed incorrect windscreen banners in certain liveries.
Portal & Backend: - Revamped Multiplayer Browser. - Implemented Leaderboard Divisions. Leaderboards with over 100 entries will now divide into divisions. - Added thumbnail support to MP Browser. Dedi admins can now upload their custom image to represent their servers (PS: Servers with offensive images will be removed.) - Fixed some scrolling issues in certain sections of portal. - Fixed an issue where clicking the race button in MP browser while it is greyed out would lock the game.